Keita Balde Ogah Selebrasi apabila Bobol Gawang Lazio

Pertandingan Inter Milan melawan Lazio di Stadion Giuseppe Meazza, Minggu (31/3/2019) memiliki makna tersendiri untuk Keita Balde. Sebab dia bakal melawan eks timnya, Lazio, di pertandingan kali itu.

Sebagaimana yang diketahui, nama Keita Balde meluncur kala memperkuat Lazio sejauh 5 kampanye musim. Namun sekarang dia dipaksa melawan tim yang sudah membesarkan namanya ini.

Demi menghormati tim ibukota, bintang yang dipinjam Inter dari AS Monaco itu berjanji takkan melakukan selebrasi apabila sukses menjebol jala Thomas Strakosha. Hal itu diperbuat guna menghormati bekas timnya ini.

“Saya memperkuat Lazio dengan durasi bertahun-tahun. Mereka betul-betul menolong aku berkembang jadi bintang kayak saat ini. Mereka betul-betul memberikan aku kans serta aku jua terus memberi yang paling baik buat mereka, ” tutur Keita Balde pada Sky Sport Italia, Jumat (29/3/2019).

“Lazio merupakan kesebelasan yang senantiasa aku hormati. Apabila aku menyarangkan goal aku takkan melakukan selebrasi sebagai bentuk penghormatan di mereka, ” dia meneruskan.

Sementara itu, Keita mungkin bakal dimainkan menjadi starter di pertandingan mendatang. Hal itu tidak lepas dari absennya Lautaro Martinez yang dihantam cedera. Dia juga siap memberi yang paling baik di gelanggang.

“Saya siap buat semuanya. Hal paling penting yang seharusnya diperbuat adalah menghormati seragam ini serta suporter yang senantiasa menyuport kami. Kami mesti memberi semuanya di gelanggang, ” lanjut bintang dari Senegal itu.

Leave a Comment

Your email address will not be published.